The Future Mathematics Teachers and their Vision of Educational Reality
Resumo
This paper shows results of research about the vision of students of the career of mathematics teacher on the way in which they can influence the educational system. Based on their expectations, which in many cases reflect the origins of the choice of a teaching career, they try to reconstruct the conceptions they have of the educational reality they will face and the role that teachers play in it.
Palavras-chave
Future Teachers; Educational System; Role
Texto completo:
PDF (Español (España))DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss6id4813
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2018 Cecilia Rita Crespo Crespo
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Conceito A2 na Capes(2021)Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.