The General Competences in the Common National Curriculum Base and It’s Relation With Mathematics: Conceptions Of Primary School Pedagogical Supervisors

Karine Pertile, Jutta Cornelia Reuwsaat Justo

Resumo


This study is a part of doctorate research about the contributions of the continuous education of primary school teachers of mathematics in the Common National Curriculum Base. For such purpose, was established a discussion group made of 10 pedagogical supervisors of the early basic education city's municipal education system in the countryside of the Rio Grande do Sul/Brazil who could, during ten meetings, discuss, analyze and reflect over the proposal of the Common National Curriculum Base for primary school. At first, the participants of the group discussed over the Common National Curriculum Base proposed competences in the fields of mathematics. The article, therefore, discusses the concepts of a discussion group composed of primary school pedagogical supervisors about the general competences for elementary school presented on Common National Curriculum Base and its relations with mathematics. The group’s discussions were audio-recorded with the previous authorization of the participants. Through notes in the field researcher’s diary, the participants’ behaviors, inquiries, action, and reflections were watched and analyzed during the meetings. Although the group participants made consistent considerations about how to support student´s skill development it was found that some notes do not conform to the focus of competences or the participants do not realize that they do not apply to the learning process, that is to say, are focused on the student. This emphasizes the need for continuous education about the Common National Curriculum Base for the working early basic education teachers.

Texto completo:

PDF (English) PDF


DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.5415

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2019 Karine Pertile, Jutta Cornelia Reuwsaat Justo

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

ANÚNCIOS

Chamada de Artigos: Ensino de Ciências Básicas e Matemática

Editores
Gabriel Loureiro de Lima (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil)
Marilia Rios de Paula (Associação Dom Bosco – Faculdade de Engenharia de Resende, Brasil)

Envie seu artigo para a Revista Acta Scientiae com as seguintes características gerais e cronograma:

  • Menção clara de submissão à Edição Especial sobre 'Ensino de Ciências Básicas e Matemática'
  • Prazo para envio do manuscrito: ampliado até 6 de junho de 2022
  • Idioma: Os artigos são aceitos em português, espanhol ou inglês, mas, caso sejam aceitos, também será necessária uma versão em inglês para publicação conjunta
  • Data de Publicação: Dezembro de 2022 Edição Especial (Vol. 24)

Mais informações, incluindo instruções para os autores e informações sobre assinaturas, podem ser encontradas aqui.

 

Chamada de Artigos: Geometria e Educação Matemática

Editores
Maria Célia Leme da Silva (Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP, Brasil)
Thiago Pedro Pinto (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS, Brasil)

Envie seu artigo para a Revista Acta Scientiae com as seguintes características gerais e cronograma:

  • Menção clara de submissão à Edição Especial sobre 'Geometria e Educação Matemática'
  • Prazo para envio do manuscrito: 30 de abril de 2022
  • Idioma: Os artigos são aceitos em português, espanhol ou inglês, mas, caso sejam aceitos, também será necessária uma versão em inglês para publicação conjunta
  • Data de Publicação: Novembro de 2022 Edição Especial (Vol. 24)

Mais informações, incluindo instruções para os autores e informações sobre assinaturas, podem ser encontradas aqui.

 

Conceito A1 na Capes(2019)

Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24

eISSN: 2178-7727

Indexações:

A Acta Scientiae é indexada em:
Scopus logoScopusLatindex logoLatindexedubaseEdubase (SBU/UNICAMP)
Sumarios.org logoSumarios.orgGoogle Scholar logoGoogle ScholarPortal Livre (CNEM) logoPortal LivRe (CNEM)
Journals for Free logoJournals for FreeREDIB logoREDIBGaloá DOIGaloá DOI

Creative Commons License
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.