Video Production About Area and Perimeter by Grade 7 Elementary School Students

Maicon Quevedo Fontela, João Carlos Pereira de Moraes

Resumo


Context: Although the use of video has been consolidated as a growing proposal in the classroom, there is no evidence of studies emphasising video production to construct mathematical knowledge of area and perimeter in basic education.. Objective: Analysing the contributions of the creation of videos by Powtoon in addressing areas and perimeters to the education of Grade 7 students at an elementary school in the countryside of São Borja, RS, Brazil. Design: An action research proposal is developed. Setting and participants: Six Grade 7 students from a rural school in São Borja/RS, Brazil. Collection and analysis: The research steps were 1) Application of a questionnaire; 2) Creation of the videos in four moments: a) Conversation with the students and presentation of the proposal, b) Research on the topic, c) Creation and finalisation of the videos, and d) Dissemination of videos; 3) Individual conversation about the answers in the beginning survey. Data analysis was based on content analysis. Results: The following are listed: 1) Visualising the understanding and development of students in relation to the concepts of area and perimeters; and 2) Technology, video and mathematics education, discussion of how students relate to technology and video in the classroom. Conclusion: Students employed effort in creating the videos and elaborated more deepened comprehensions on areas and perimeters. However, it should be noted that the students’ video production is associated with the traditional class model, leading us to question how the classes have been organised in basic education.

Palavras-chave


Video; Area and perimeter; Technology

Texto completo:

PDF (English) PDF


DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.7272

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2022 Maicon Quevedo Fontela, João Carlos Pereira de Moraes

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

ANÚNCIOS

Chamada de Artigos: Ensino de Ciências Básicas e Matemática

Editores
Gabriel Loureiro de Lima (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil)
Marilia Rios de Paula (Associação Dom Bosco – Faculdade de Engenharia de Resende, Brasil)

Envie seu artigo para a Revista Acta Scientiae com as seguintes características gerais e cronograma:

  • Menção clara de submissão à Edição Especial sobre 'Ensino de Ciências Básicas e Matemática'
  • Prazo para envio do manuscrito: ampliado até 6 de junho de 2022
  • Idioma: Os artigos são aceitos em português, espanhol ou inglês, mas, caso sejam aceitos, também será necessária uma versão em inglês para publicação conjunta
  • Data de Publicação: Dezembro de 2022 Edição Especial (Vol. 24)

Mais informações, incluindo instruções para os autores e informações sobre assinaturas, podem ser encontradas aqui.

 

Chamada de Artigos: Geometria e Educação Matemática

Editores
Maria Célia Leme da Silva (Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP, Brasil)
Thiago Pedro Pinto (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS, Brasil)

Envie seu artigo para a Revista Acta Scientiae com as seguintes características gerais e cronograma:

  • Menção clara de submissão à Edição Especial sobre 'Geometria e Educação Matemática'
  • Prazo para envio do manuscrito: 30 de abril de 2022
  • Idioma: Os artigos são aceitos em português, espanhol ou inglês, mas, caso sejam aceitos, também será necessária uma versão em inglês para publicação conjunta
  • Data de Publicação: Novembro de 2022 Edição Especial (Vol. 24)

Mais informações, incluindo instruções para os autores e informações sobre assinaturas, podem ser encontradas aqui.

 

Conceito A1 na Capes(2019)

Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24

eISSN: 2178-7727

Indexações:

A Acta Scientiae é indexada em:
Scopus logoScopusLatindex logoLatindexedubaseEdubase (SBU/UNICAMP)
Sumarios.org logoSumarios.orgGoogle Scholar logoGoogle ScholarPortal Livre (CNEM) logoPortal LivRe (CNEM)
Journals for Free logoJournals for FreeREDIB logoREDIBGaloá DOIGaloá DOI

Creative Commons License
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.